PENSAM, PENSAM!
En els Racons, els nens i les nenes individualment, treballen simultàniament en diverses activitats. Ho fan jugant, manipulant, fent hipòtesis, experimentant i registrant gràficament el procés o els resultats.
Organitzam els espais de treball i ho feim en quatre petits grups, dotant-los de materials i estris per realitzar les activitats d’ensenyament-aprenentatge.
Treballem per Racons perquè:
- Dóna resposta a la diversitat.
- Aprofitam la seva capacitat lúdica per motivar l’aprenentatge.
- A partir de les propostes aprenen a observar, explorar, manipular, experimentar, descobrir, crear…
- Ajuden a perdre la por a equivocar-se i a millorar l’autoestima.
- Afavoreix l’autonomia per organitzar-se, planificar i els fa responsables davant els materials i el treball.
- Participen activament en la construcció del seu propi aprenentatge i l’adult ajuda individualment en el seu progrés.
- Facilita l’observació individual per veure els progressos o dificultats de l’alumnat.
Us mostro les imatges dels racons d'aquesta setmana on han treballat:
1. Escriptura lliure de números amb guixos de colors al terra.
2. Sumes amb botons de colors i el seu enregistrament lliure per primera vegada, sense cap pauta.
3. Contar pompons, dibuixar i escriure les quantitats.
4. Classificar les imatges de figures del pati que havien cercat amb anterioritat amb les figures donades.
Ha costat un poquet però ha anat bé, ja que les coses que plantegen un problema fa que s'impliquin més en el procés i finalment es produeixi l'aprenentatge.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada