LA PSICOMOTRICITAT ÉS MOLT IMPORTANT

El moviment dels infants per a què sigui significatiu ha de partir de la seva espontaneïtat en l’activitat i el joc lliure. Si es dona en bones condicions, la pràctica psicomotriu potencia l’autoestima, la vivència i consciència del propi cos i del plaer, la construcció del sistema corporal, l’afirmació del propi jo i la construcció de la identitat, el coneixement i l’acceptació dels límits, la relació entre iguals i l’autonomia...

Habitualment el temps a la sala de psicomotricitat s’estructura mitjançant fases successives que permeten passar per diferents nivells de simbolització (del cos al llenguatge) i ajuden a incorporar aquesta estructura temporal als infants.

Les fases són:

  • Ritual d’entrada: el grup s’asseu, saludam a tots els infants i els ajuda a situar-se en l’espai i el temps i en l’aquí i l’ara. També recordam les normes de la sala i els límits de la mateixa que seran pocs però clars (es pot jugar, però no fer mal als altres o a tu mateix). 
  • Sessió de desenvolupament: En aquest moment els infants poden triar el què volen fer a la sala
  • Ritual de representació: Aquest ritual es porta a terme en l’espai de representació. En aquest ritual es busca representar gràficament, amb estructures o modelatge les experiències i emocions que s’han viscut i sentit al llarg del desenvolupament de la sessió.
  • Ritual de sortida: En aquest moment es fa un reconeixement de cada infant, del que hem pogut observar de cadascun d’ells i elles, d’avanços que han fet, de preferències que han mostrat, etc. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PSICOMOTRICITAT A CASA

El conillet de pasqua ens ve a visitar!

LA LLETRA QUE/QUI